Ders kitabının fiziksel özellikleri; görünüş, renk, ders kitabında bulunması gereken bilgiler, boyut ve yazı büyüklüğü niteliklerini içerir. Ders kitabında eğitsel tasarım ise; kazanımlar (amaçlar), muhteva (içerik), öğretme-öğrenme süreci, ölçme ve değerlendirme boyutlarından oluşur.

Iyi bir ders kitabı nasıl olmalıdır?

– Ünite, bölüm, tema veya konular arasında dersin özelliğine göre mantıksal bir sıra olmalı. – İçerik sonraki öğrenmelere hazırlayıcı nitelikte olmalı. – Kazanımların işlenişinde günlük hayata uygun bağlantılara yer verilmeli. – Kullanılan dil ilgili yaş ve sınıf seviyesine uygun olmalı.

Bir kitabın fiziksel özellikleri nelerdir?

Kitapların fiziksel özellikleri kapsamında; sayfa sayısı, kitap ölçüleri (ebat), ciltleme, kâğıt türü, kapak yapısı ve dış kapak resmi yer almaktadır. Kitapların içerik özellikleri kapsamında ise; kitaplarda bölümlerin işlenişi ve işlenen konular alt başlıklarına yer verilmiştir.

Kitaplardaki temel bölümler nelerdir?

Kitabınızın içi, üç ana bölüme ayrılır: ön bilgiler, ana metin, ve arka bilgiler.

Ders kitapları kaç punto?

✓ Birinci sınıflar için en az 20 punto, ✓ İkinci sınıflar için en az 18 punto, ✓ Üçüncü sınıflar için en az 14 punto, ✓ Dördüncü sınıflar için en az 12 punto, Page 4 Muamber Yılmaz, Canan Korkmaz 114 ✓ Beşinci sınıflar için en az 11 punto olmalıdır.

MEB kitap incelemesi nasıl yapılır?

Panelist adayları, "kitapinceleme.meb.gov.tr" internet adresi üzerinden başvurularını yapabilecek. Veri tabanı sistemine kayıt yaptıran panelist adayları için MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığınca yüz yüze veya çevrim içi ortamlarda eğitimler de düzenlenecek.

Kitap seçiminde nelere dikkat etmemiz gerekir araştırınız?

Uzun tasvirler içermeyen, sade ve anlaşılır bir dille yazılmış olması, dil bilgisi kurallarına dikkat edilmesi, yabancı sözcük içermemiş olması, hikâyenin hitap ettiği yaş aralığının özelliklerine uygun olması önemlidir. Kitap okumak; dil gelişimi ve kelime haznesi için oldukça önemli bir yere sahiptir.

3 6 yaş kitapları nasıl olmalı?

36 yaş grubundaki çocuklar, genellikle değişik boyutlardaki (büyüklük) kitapları karıştırmaktan, onların sayfalarını çevirmekten hoşlanırlar. Bu yaştaki çocuklara seslenen kitapların, çocuğun el ve göz yapısına uygun, hacim ve ağırlık yönünden de taşınabilir olmasına özen gösterilmelidir.