Schwaiger (2004:46)'e göre kurumsal itibarın bileşenleri; çalışanların nitelikliliği, yönetimin kalitesi, ürün ve hizmetlerin kalitesi, pazar liderliği, finansal performans, müşteri odaklılık, sosyal sorumluluk, etik davranışlar ve güvenilirliktir.

Kaç tane kurumsal itibar bileşeni vardır?

Analiz sonucunda kurumsal itibar ölçeğinde özdeğerleri 1 ve üzerinde olan 6 faktör elde edilmiştir. Faktörler “duygusal çekicilik”, “ürün ve hizmetler”, “finansal yatırım”, “vizyon ve liderlik”, “kurumsal çevre” ve “sosyal sorumluluk” olarak adlandırılmıştır.

Kurumsal itibarın kriterleri nelerdir?

Geliştirilen bu kurumsal itibar ölçeği: duygusal çekicilik, ürün ve hizmetler, vizyon ve liderlik, çalışma ortamı, sosyal sorumluluk, çevreye duyarlılık ve finansal performans olmak üzere toplam 7 alt boyuttan oluşmaktadır (Fombrun ve Gardberg 2000'den aktaran Çatar, 2010).

Kurumsal itibar nasıl oluşur?

Kurumsal itibar havadan zembille inmez. Bu itibarı biçimlendiren bileşenler, kurum kültürü, kurumsal kimlik, marka ve dış dünya ile etkileşimdir. Burada, en önemli kriter, dış dünya ile etkileşimdir. Bir başka ifade ile kurumun paydaşları ile yaşadığı ilişkinin rengidir.

Kurumsal itibar oluştururken ya da değerlendirirken dikkate alınması gereken özellikler nelerdir?

Kurumsal itibar ile ilgili araştırmalarda ön plana çıkan başlıklar; müşteri memnuniyeti, hizmet / ürün kalitesi, yönetim kalitesi olmuştur.

Kurumsal itibar yönetimi nedir?

Herhangi bir kişi, marka veya kurum halkın gözünde itibarı yüksek şekilde göstermek için yapılan bilgilendirme kontrol ve yönetim işlemlerinin tümüdür.

Kurumsal itibar ne demek?

Kurumsal itibar, en basit tanımla, kişilerin bir kurum veya kuruluşla ilgili ortak kanaatini, o kuruma bakışını ve o kurumun toplumdaki algısını ifade eder. … Marka İtibarı: Bu kavram, toplumdaki bireylerin ve kurumun hedef kitlesinin o markayı nasıl ve ne şekilde algıladığı ile ilgilidir.

Kurumsal itibarın 2 temel bileşeni nedir?

Kurumsal itibarın temel unsurları (Davies ve Miles, 1998,20). Yukarıda Şekil 1'de gösterildiği gibi kurumsal itibarın temel unsurları; kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve arzu edilen kimliktir.